24 May 2013

end of the part 3

assalamualaikum…
apa khabar kepada semua orang didunia…rasa dah lama sangat-sangat tak post..
untuk sem ni memang agak complicated..dugaan yang tak sangka-sangka jadi..
apa pun semua tu yang akan buat kita matang..untuk part 3 ni, aku berniat untuk membuktikan yang aku mampu dapat DL (dean list)…usaha demi usaha aku harungi, dengan nak melawan perasaan lagi, environment lagi..sem ni buat aku rasa semuanya..
first,rasa give up,malas, bertanggungjawab, rasa diri ni berguna jugak…dan sem ni aku banyak menangis..itu yang orang tak tahu,menangis sebab aku tak tahu macam mana aku nak luahkan betapa sengsara aku..ye la,aku tahu kalau orang dengar apa yang aku rasa akan fikir kecil je..tapi hakikat pada dalamnya,hanya ALLAH je tahu..
mana taknya kalau cerita sedih perih aku luahkan dengan nada yang biasa selamba..macam tak de pape..
aku tak reti nak nangis teresak nangis dengan kesakitan yang aku alami..
kadang2,bila cerita dengan orang..tiba-tiba ubah topik buat aku kecik hati,..tapi aku tak boleh nak tunjuk..dari cite masalah aku jadi aku dengar masalah dia..
aku tak figure kepada sesiapa pun, lagipun,aku tak kisah..respon yang macam tu la wat aku untuk terus berdikari..cari penyelesaian..tak semua cerita orang suka dengar or mendengar dan tak semua cerita yang aku bagi tahu akan tersimpan..aku akui, aku pernah terddengar cerita aku jadi bahan jaja..ada yang komen menusuk, ada yang pasang telinga je..dari cerita tu ada yang makin jauh..dan ya makin ramai jauhkan diri..
semua tu buat aku tahu, tak semua orang tinggi IQ akan tinggi EQ untuk hadapi masalah..sebab kadang-kadang orang yang bijak pandai bila terdengar cerita terus judge or dalam kata lain lebih percaya pada satu pihak..jujur,aku tak menunding kepada sesiapa pun okay..tapi if siapa yang terjumpa blog ni and terbaca post ni..then terasa ke ape ke sorry ye.
dari semua hal ni, buat aku menyendiri..ada bila diperlukan..hilang bila dilupakan..aku tak nak orang mengata aku lagi..
nobody are perfect..
ya itu,memang betul…memang semua tak perfect include me..i’m in one of imperfect person yang kalau orang tak kenal akan cakap gelabah and over..haisshh,dah jadi luahan perasaam la pulak..
so,ni pun dah habis sem..pendek kata exam sudah diharungi.result for this sem..memang aku dapat DL..ya i got it..
so,syukur alhamdulillah..
asssalamualaikum

No comments:

Post a Comment